Виховна робота
Основними принципами системи виховної роботи школи є:
принцип національної спрямованості. Передбачає формування націанальної самосвідомості, виховання любові до рідного краю, свого народу, шанобливе ставлення до його культури; повагу, толерантне ставлення до культури всіх націанальностей, які мешкають в Україні;
принцип культуровідповідності. Вихованець і педагог спільними зусиллями перетворюють зміст історичного морально-етичного досвіду людства на систему відкритих проблем. Така проблематизація моральної культури є джерелом особистісного розвитку дитини, умовою зазвоєння нею загальнокультурних надбань, а саме виховання здійснюємо як культурологічний процес, формування базису культури особистості;
принцип цілісності. Виховання організовуємо як системний педагогічний процес, спрямований на кормоійний і всебічний розвиток особистості, формування у неї цілісної картини світу;
акмеологічний принцип. Вихователь будує виховний процес так, щоб вихованець засвоїв найвищі морально-духовні цінності, створює умови для оптимальної самореалізації молодої особистості, розвитку її індивідуальних можливостей і здібностей;
принцип суб'єкт-суб'єктної взаємодії. Учасники виховного процесу є рівноправними партнерами процесу спілкування, ставляться уважно до поглядів одне одного, визнають право на відмінність, узгоджують свої позиції;
принцип адекватності виховання психологічним умовам розвитку особистості. Вихователь зосереджує свою увагу на дитині, бере до уваги її вікові та індивідуальні особливості, не форсує її розвитку, задовольняє фундаментальні потреби дитини (зрозуміти, визнати, сприйняти, поважно ставитись до неї); виробляє оптимістичну стратегію розвитку кожного вихованця; спрямовує зусилля на розвиток світогляду, самосвідомості, культури потреб, емоційного сприйняття, довідьної поведінки, базових якостей особистості;
принцип превентивності. При цьому має бути забезпечено систему заходів економічного, правового, психолого-педагогічного, соціально-медичного, інформаційно-освітнього характеру із формування позитивних соціальних настанов, запобігання вживанню наркотичних речовин та різним проявам деструктивної поведінки, відвернення суїцидів і формування навичок безпечних статевих стосунків;
принцип технологізації. Виховний процес передбачає науково обґрунтовані дії педагога та відповідно організовані ним дії вихованців, підпорядковані досягненню спеціально спроектованої системи виховних цілей, узгоджені з психологічними механізмами розвитку особистості, які ведуть до кінцевої мети виховання.