Виховна система Лугинського ліцею
Виховна система Лугинського ліцею - це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності учасників освітнього процесу. Виховання тісно поєднується з навчальною діяльністю та вплетене органічно в освітній процес. В ліцеї склалася система виховної роботи, яка на принципах гуманізму, демократизму, єдності сім'ї та закладу освіти, спадкоємності поколінь забезпечує здійснення національно-патріотичного виховання, сприяє формуванню в здобувачів освіти навичок самоосвіти, самоаналізу, допомагає розвивати індивідуальні здібності ліцеїста, творчі задатки, самовизначитись та самореалізуватись.
Мета виховної системи: виховання та формування особистості здобувача освіти, громадянина-патріота України, створення умов для самореалізації, відповідно до його здібностей, виховання громадянина з демократичним світоглядом і культурою, формування свідомого ставлення до свого здоров'я, належних гігієнічних навичок і засад здорового способу життя.
Виховна система закладу освіти розроблена відповідно до Закону України «Про освіту», Конвенції ООН про права дитини, Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді в національній системі освіти, Статуту Лугинського ліцею.
Завдання виховної системи:
- Формування особистості-патріота України;
- Забезпечення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей;
- Формування в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування здорового способу життя;
- Розвиток творчих здібностей, підтримка обдарованих учнів;
- Впровадження заходів, спрямованих на підвищення моральності в суспільстві, правової культури громадян, утвердження здорового способу життя.
Цілі виховної роботи ліцею:
- виховувати повагу до Конституції, законів України, державної символіки;
- укріпл-ювати розуміння взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її патріотичною відповідальністю;
- утверджувати в свідомості й почуттях учня патріотичні цінності, переконання і повагу до культурно-історичного минулого України;
- сприяти набуттю здобувачами освіти патріотичного досвіду на основі:
- готовності до участі в процесах державотворення;
- уміння визначати форми й способи участі в життєдіяльності громадянського суспільства, спілкуватися з соціальними інститутами, органами влади;
- спроможності дотримувати законів і захищати права людини;
- готовності взяти на себе відповідальність;
- здатності розв’язувати конфлікти відповідно до демократичних принципів.
- формувати мовленнєву культуру, толерантне ставлення до інших народів, культур і традицій;
- утверджувати гуманістичну моральність як основу громадянського суспільства;
- культивувати кращі риси української ментальності, як-то працелюбність, свободолюбство, справедливість, доброта, чесність, бережне ставлення до природи;
- підвищувати престиж військової служби, культивувати ставлення до солдата як до захисника України, героя;
- виховувати нетерпимість до українофобства, аморальності, сепаратизму, шовінізму, фашизму тощо.
Виконання завдань і реалізація основних принципів виховної роботи протягом навчального року здійснюється за основними напрямками:
- ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
- ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;
- ціннісне ставлення до природи;
- ціннісне ставлення до мистецтва;
- ціннісне ставлення до праці;
- ціннісне ставлення до себе:
- до свого фізичного «Я»;
- до свого психічного «Я»;
- до свого соціального «Я».
Система виховної роботи закладу освіти забезпечує:
• активне залучення до процесу виховання батьківської громадськості;
• організацію методичної роботи з актуальних проблем виховання з педагогами, класними керівниками;
• розвиток активності здобувачів освіти у різних видах діяльності та творчий розвиток здібностей, інтересів особистості у позакласній роботі;
• згуртовування класних колективів навколо організації колективних творчих справ, участь у проєктах;
• соціальну захищеність і підтримку здобувачів освіти;
• співробітництво з правоохоронними органами, соціальними службами з питань організації правової освіти, профілактичної роботи серед здобувачів освіти;
Серцевиною виховного процесу є особистість: її нахили, здібності, потреби, інтереси, соціальний досвід, самовідданість, характер.